littleaboutlife

Alla inlägg den 17 oktober 2016

Av littleaboutlife - 17 oktober 2016 08:36

Nu har helgen passerat och det blev en ganska lyckad sådan :)


Fredagen blev det pizza och Idol, Lördagen blev det stallet sedan åkte vi till Ikea och köpte ett nytt skötbord, som både jag och A blev väldigt nöjda med, ska köpa till lite "korgar" att ställa under. Söndagen vart en seg dag men vi va ut till mammsen en sväng och drack kaffe :)


Har börjat fundera lite på när det är läge att montera säng, skötbord och börja tvätta upp bebiskläder. 


Är i v.27 nu.


Funderar på om man kan börja lite stegvis i v.30 Jag vill ju inte att det ska hinna bli dammigt i sängen xD


Vad tror ni?


Sen så står ju vagnen just nu där vi tänkt ha skötbordet så de kommer nog bli lite trångt nån månad innan pyret kommer. Vi kan ju ställa ner vagnen i förrådet men jag vet inte.. 


Det rör sig väldigt mycket i magen nu mest på morgonen och när vi går och lägger oss. På morgonen är det ett "dags att vakna mamma" sen efter frukost kommer det igång igen men lite mera. 

Sen när vi ska sova så är det väldigt kul att sparka ner mot madrassen så att det gör ont på mig. 


Men nu har jag en som "bråkar" med mig på utsidan och en på insidan varje kväll, den på insidan ger mig livstecken så det är ju bara att gilla läget men han på utsidan gör det mest för att han kan xD


Jag måste också vara ärlig och säga att jag har varit rädd för förlossningen till och från hela graviditeten. 

Att vi inte ska hinna dit i tid, att det kommer göra ondare denna gång eftersom vi hoppas på en större bebis (en färdig bebis), att behöva sys m.m, som jag antar att alla är rädda för egentligen..

Men för nån dag sedan så släppte oron, inte helt men nästan. Jag vet att de kommer göra ont, för det gör de. 

Fast pyret ska ut och ut kommer det, på ett eller annat sätt. jag kan oroa mig hur mycket jag vill men det kommer inte ändra ett skit den dagen bebis vill ut.


Om jag är lugn tror jag att förlossningen kommer bli så mycket mer "uppskattad" än om jag är nervös. Lätt och sitta och skriva det såhär kanske ;)


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omföderska efter en traumatisk första förlossning med följder ingen visste vi skulle hamna i.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards