littleaboutlife

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2016

Onsdag

Av littleaboutlife - 13 oktober 2016 07:09

Vart så trött igår när jag kom hem så Onsdagens inlägg kommer nu :)


Igår klev jag upp 05.20 för att släppa ut hästarna kl 06. Hem, duscha och äta frukost för att bege mig till träffen för omföderskor 08 på familjens hus :)


Första timmen va bra med info om hur man ska tänka och när man ska åka in, andra timmen var bara om hur man ska hantera livet med 2 barn, det kommer ju inte jag göra så det kändes lite onödigt :/


Hem och kolla lite Paradise Hotel på datorn sen ville Frugan ha lunchsällskap så vi åt på Helenas Kök, det va bra mat :)

Åkte till Frugans jobb och tog en kaffe där, snackade lite om barn m.m


Åter till stallet vid 15 då jag mockade hage och box och skulle möta en en tjej då vi skulle prova ut en ny sadel till Nessan. 

En bomlös sadel, de gör ju att det inte blir samma tryck vid bog och så. Hon verkade verkligen trivas i den. Red ut en sväng med T och hennes isis Katla.

Vi brukar hamna så långt efter dom för att Katla går sanbbare men inte igår :D


Tog en galopp och Nessan som inte gjort några "glädjeskutt" på iaf mina 2 år tillbaka i stallet gjorde ett litet igår, tror hon tyckte det va kul på riktigt, äntligen :)


Hemma vid 19 då var de bara att äta middag och slappa i soffan, som jag även vaknade i nu 06.30


Bebis har sparkat mig på högersidan i över en timme så jag på riktigt är lite öm strax under revbenen nu :P


Idag nalkas fika besök av E som också är gravid så jag tänkte baka lite jordgubbspaj som vi kan svulla lite med.



Gårdagen kändes så sjukt lång, inte van vid att kliva upp så tidigt längre och hålla igång en heldag men det va skönt att få så mycket gjort, det är inte heller en vana längre. Att halv ligga på soffan och kolla youtube och nån film har ju varit det jag gjort och kanske hälsat på någon eller gjort nått lite vettigt kanske. 


Men får se om jag bloggar ikväll eller om det blir imorgon bitti igen :*



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av littleaboutlife - 12 december 2016 07:41

God morgon :)   Igår skulle jag ju bara med J till mamma för att hon skulle köpa aloe vera.  Kan säga att chocken som uppstod när mina vänner står i vardagsrummet blev total, en baby shower.   Jag va helt 100 på att de inte skulle hinnas me...

Av littleaboutlife - 11 november 2016 09:33

Sorry för ett långt uppehåll men det händer inte så mycket just nu.   Jag vankar i väntan på Januari och vi förbereder lite smått hela tiden :) Skötbord på plats med lite tillbehör även så som blöjor, olja, shampoo, tvättlappar mm. I helgen s...

Av littleaboutlife - 31 oktober 2016 16:52

Usch! Att man kan få prestationsångest av att gå hemma visste jag inte -.-   Jag hade typ 100 saker att göra idag, jag utförde 2 av dom :( Åkte till stallet, red, mocka, fixade mat åt ponnyn och lunchade övriga hästar. Kommer hem och äter sen l...

Av littleaboutlife - 25 oktober 2016 17:14

Vill bara tipsa er som är gravida eller planerar att bli om Liberos hemsida. Sjukt mycket bra info och så kan man skrapa ihop poäng och köpa saker på dera sida med dom poängen :)   Idag har jag bakat, tvättat och stämt möte med trygg-hansa iom at...

Av littleaboutlife - 20 oktober 2016 14:37

I Tisdags var jag ocj shoppade lite åt pyret. Saker som jag insåg att h*n kommer behöva då h*n kommer ut i januari :)       Ett ljust set från newbie strl 56     En marinblå tröja från newbie strl 56      En ljus kofta från new...

Presentation

Omföderska efter en traumatisk första förlossning med följder ingen visste vi skulle hamna i.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards